Image thumbnail

Drinken zonder pakjes en sapjes

HomeUncategorizedDrinken zonder pakjes en sapjes

Drinken zonder pakjes en sapjes

Ze zijn zo lekker: de pakjes en sapjes uit de supermarkt, maar o zo slecht voor je en dus helemaal voor je kinderen! Afgelopen tijd was het weer in het nieuws: de hoeveelheid suikerklontjes in een pakje drinken. Toch zijn er nog zoveel mensen die het kopen en geven aan hun kinderen. Vooral als ze de smaak al kennen is het moeilijk om er mee te stoppen (lijkt wel verslaving, he?). Hieronder in ieder geval 3 tips en receptjes!

  • afkicken duurt even! Maak duidelijke afspraken over wanneer er wel en niet een sapjes gedronken mogen worden. Ook zullen ze aan de smaak van water moeten wennen, dat is niet in 1 dag gebeurd!
  • vertel je kinderen waarom je ermee wilt stoppen en leg het ze uit. Ook kinderen willen gezond zijn en zijn gemotiveerder als ze er zelf achter staan.
  • geef leuke alternatieven!

Maak eens een lekkere smoothie, je zou er dan zelfs wat groenten doorheen kunnen doen als ze al wat aan de smaak gewend zijn geraakt!

Maak een milkshake:

  • 1 bevroren banaan
  • handje aardbeien, kan ook bevroren
  • half glas amandelmelk
  • vanillepoeder

Blend het allemaal door elkaar en drink lekker op!

Nu stond ik een aantal weken geleden alweer op een ontzettend leuke beurs, met allerlei leuke en gezonde spulletjes. Daar dronk ik heerlijke, zoete thee, echt iets voor kinderen. Het is thee van Brush Beauty, eigenlijk niet in oorsprong voor kinderen, maar daar is deze wel heel erg geschikt voor! Dus maak daar eens lekkere icetea van!

Maak icetea met prik

Gebruik 4 gram ‘keep it cool peach tea’ per kopje. Laat 10 minuten trekken in water van 100° C. De thee verder af laten koelen in de ijskast. Voeg eventueel ijsklontjes, citroen en/of munt toe.  Schenk dan een glas voor de helft vol met spa rood en schenk er vervolgens de thee overheen. In het afkickgeval kun je er nog een klein beetje honing of agavesiroop aan toevoegen, maar probeer het eerst eens zonder!

brush beauty tea

Ook op de beurs stond Patricia Ranzijn, zij helpt mensen met afvallen via de my life slim methode, maar ook doet ze voedingsadviezen bij milde klachten, zoals vermoeidheid, hoofdpijn of lusteloosheid. Ook zij kende het probleem van water drinken en niet alleen bij kinderen! Daarom had zij een enorm leuke aanbieding: drinkflessen met een filter voor groenten en fruit: zodat je makkelijk infused water kunt drinken! Zo maak je water drinken ineens een stuk minder saai! En de combinaties zijn eindeloos! Zie hieronder een paar tips, maar experimenteer vooral zelf!

  1. komkommer/appel/munt
  2. gember/citroen
  3. aardbei/basilicum
  4. sinaasappel/bosbes
  5. venkel/peer
  6. watermeloen/munt

Tips:

  • Als je bevroren fruit gebruikt, hoef je geen ijsblokjes meer toe te voegen en blijft jouw water langer fris!
  • Je kunt ook afgekoelde (groene) thee gebruiken in plaats van water. Nog lekkerder!

Mogelijkheden genoeg dus om lekker te drinken! Voor je kinderen, maar ook voor jezelf!

Drinkt jouw kind dit allemaal liever niet? Omdat ze gewend zijn aan een pakje of iets anders wat er leuk uitziet, zoals een breaker? Koop dan zo’n zakje of pakje en vul het zelf of koop gekke rietjes! Vaak hebben ze dan niet eens door dat ze gewoon water of thee drinken. Als ze het een paar keer hebben gedronken, kun je ze altijd nog vertellen wat erin zat. (of niet natuurlijk 😉 )

Succes!